החזרי מס לשכירים – כל מה שצריך לדעת במקום אחד
שכירים? ייתכן שמגיע לכם כסף חזרה מהמדינה
שכירים רבים כלל אינם מודעים לכך שהם זכאים להחזרי מס – לעיתים בגלל טעויות בחישוב המס, זיכויים וניכויים שלא נוצלו, או שינויים אישיים וכלכליים שלא עודכנו בזמן.
מה כולל תהליך החזר המס?
השלב הראשון הוא בדיקת זכאות. לצורך כך יש לאסוף מסמכים כמו תלושי שכר, טופסי 106, דוחות בנקאיים, אישורי תרומות, הוצאות רפואיות ועוד. לאחר מכן מגישים בקשה רשמית לרשות המסים – ניתן לעשות זאת עצמאית או בעזרת ליווי מקצועי, עד שש שנים אחורה.
גם אם עבדתם אצל אותו מעסיק – ייתכן ואתם זכאים להחזר
אפילו שכירים שלא החליפו מקום עבודה עשויים להיות זכאים להחזר. למה? בגלל פערי מידע (למשל, הכנסות נוספות משכירות או השקעות) או פערי זמנים (כמו שינוי במצב משפחתי, חופשת לידה ועוד).
כמה זמן לוקח לקבל את ההחזר?
ברוב המקרים, רשות המסים מטפלת בבקשה תוך כ-120 ימי עסקים, ולעיתים אף מוקדם יותר. החוק מחייב לסיים את התהליך בתוך שנה.
לבד או עם ליווי מקצועי?
אמנם ניתן להגיש בקשה עצמאית, אך טעויות נפוצות או חוסר במסמכים עלולים לעכב את ההחזר או אפילו לבטל אותו. ליווי של איש מקצוע מגדיל משמעותית את הסיכוי לקבל את מלוא ההחזר ומסייע להימנע מטעויות מיותרות.
רוצים לבדוק זכאות ולקבל החזר שמגיע לכם?
זה הזמן לפנות לייעוץ מקצועי ולוודא שהכסף שלכם לא נשאר מאחור.